mu5tDie
сотоник мазофако
| Фото | WWW | Цитата | В оффлайне | IP
Цитата: Demether, HeavyMusic.ru http://www.heavymusic.ru/review/1205/esgharioth-asylum-of-the-wretched/ Эта московская симфо-блэковая группа существует достаточно давно и вот, наконец, разродилась дебютным альбомом. Несмотря на рекламу, что ребята играют пост-блэк, это скорее относится к будущей музыке группы, а сейчас на дебютнике мы имеем прекрасный образчик классического симфо-блэка в духе Dimmu Borgir среднего периода и Emperor позднего периода. Ещё мне слышатся отголоски Secrets of the Moon. Такой очень атмосферный не самый простой симфо-блэк метал с множеством подтем и красивых мелодий в каждой песне, а песни очень даже длинные. Но они не утомляют, скорей погружают в себя, захватывают – ибо оркестровки, да и гитарные партии сделаны действительно очень атмосферно и местами завораживающе! Порадовали также вокал и тексты. Голос Линнауга варьируется от низкого скрима до мощного гроула, напомнившего мне Йоханна Хегга из Amon Amarth, а тексты – очень грамотные английские стихи на различные эпические (вроде, даже немного языческие), антихристианские, мизантропические темы. Очень красивая обложка только добавила плюсов работе. Хочется отметить и классный звук от Аркадия Навахо и шикарную игру барабанщика. В общем, для дебютного альбома – работа сильнейшая! P.S. Новый год в российском метале с такими релизами начался очень хорошо. Оценка рецензента - 9,5 / 10
|
Цитата: Autothrall http://autothrall.blogspot.com/2009/02/esgharioth-asylum-of-wretched-2009.html Esgharioth - Asylum of the Wretched (2009) Symphonic black metal is always torn between formulaic and dull gothic indulgence and those few bands who can truly evoke an atmosphere and not just a bunch of synthesizers overpowering weak guitar lines. Russians Esgharioth fall somewhere between the two camps, their use of keyboards is not subtle whatsoever, yet they also create some of the best moments on this debut. "The Raven" begins with a dense wall of turbulent synthesizer, before the chugging dark metal riffs enter beneath excellent, omnipresent keyboards which summon a lot of depth above the chaos of its thrashing and grinding guitars. The vocals are a hybrid of black snarls with some lower register growling. This song is both powerful and haunting. "Blood on the Snow" is anchored a little more in its guitars, with the synths taking a backseat, and while this isn't a bad track itself, it lacks some of that unique power of the first. Fortunately this atmosphere returns for "Cathedral of Lost Souls". "Bloodline" begins with some striking gothic pianos and then some interesting riffs. "Through the Pain" has several atmospheric sections where the metal dives out and it sounds like you are about to enter Castlevania 66.6: The Bloodkommand of the Drakulastic Order. I mean really evocative haunted house style sequences which do not disappoint! "Dievarication" has some nice black/death riffs below its sweeping synth chords, and it's another winner. The album closes with a sad and scintillating instrumental, another dark pleasure. For a first album this sounds quite nice. Often the synths drown the guitars, but never fully, and in fact it's this emphasis which makes the band stand out. They're not the most technical of symphonic black metal bands, but they make good use of their skills. The cover for this album is pretty spot on. Think of decrepit asylums and estates in a moon-bathed, haunted landscape while you listen to the album, and let it carry you away to those desperate spaces far from the sun. A good debut and a band to watch! Verdict: Win [7.5/10]
|
----- http://vk.com/daniel_addict http://www.myspace.com/daniel_addict http://www.facebook.com/profile.php?id=1482889346 http://twitter.com/daniel_addict http://www.formspring.me/Addicted |
| 2968 | Дата рег-ции 18 Апр., 2004 | Отправлено: 11:41 - 2 Марта, 2009 | 1 |
|
|